ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی

ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی + روش‌های رفع کد خطا ماشین ظرفشویی ال جی

استفاده از ماشین های ظرفشویی ال جی در بین انواع برندهای متنوعی که در بازار وجود دارد به دلیل کیفیت بالایی که دارد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اما استفاده از ظرفشویی ها اصول و نکات خاص خود را دارد که با رعایت آنها می‌توان بهترین استفاده را از این دستگاه ها بدون اینکه مشکلی به وجود بیاید داشت. نمایندگی تعمیر ظرفشویی ال جی  در تهران در این مطلب سعی کرده است تا به طور کامل و جامع ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی و روش‌های رفع کد خطا ماشین ظرفشویی ال جی را مورد بررسی قرار دهد و یک راهنمای جامع برای مصرف کنندگان این دستگاه ها ارائه دهد. هر کاربر ماشین ظرفشویی ممکن است در طول مدت زمانی که از ظرفشویی استفاده می‌کند با برخی ارورها و خطاها مواجه شود و اطلاع از نحوه رفع ارور ظرفشویی ال جی کمک می‌کند تا بدون نیاز به تعمیرکار ظرفشویی این مشکلات را در خانه حل کنید. 

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی

در حالت کلی می‌توان گفت که ماشین ظرفشویی‌های الجی کیفیت فوق العاده‌ای دارند و میزان خرابی در آنها خیلی پایین است. اما این طبیعی است که گاهی با مشکل مواجه شوند. سیستم عیب یابی ماشین ظرفشویی ال جی این امکان را فراهم کرده استت که کاربران و مصرف کنندگان این دستگاه ها در منزل و با مراجعه به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی های ال جی بتواند مشکل دستگاه را خودش حل کند و فقط در برخی موارد برای رفع کد خطا ظرفشویی ال جی نیاز به کمک گرفتن از نمایندگی lg در تهران است.

ارور ماشین ظرفشویی ال جی le

ارور ماشین ظرفشویی ال جی le

کد خطای le در ماشین ظرفشویی ال جی به این معنی است که موتور ظرفشویی دچار مشکل شده است. ارور le ماشین ظرفشویی ال جی معمولا زمانی که دستگاه قادر به چرخش نباشد رخ می‌دهد. گاهی اوقات هم دلیل بروز چنین خطایی در ظرفشویی الجی وجود مشکل در سیم پیچی و اتصالات موتور ظرفشویی است. اگر در حین کار با ماشین ظرفشویی ال جی خود با ارور LE مواجه شدید باید سریعا با یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی الجی تماس بگیرید و نسبت به عیب یابی موتور دستگاه اقدام کنید. ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی متنوع‌اند و شناخت آنها به مصرف کننده کمک می‌کند تا از آسیب دیدن دستگاه در دراز مدت جلوگیری به عمل آید. ارور le نیز یکی از این ارورهای هشدار دهنده است که بی توجهی به آن ممکن است باعث سوختن و نیم سوز شدن موتور ماشین ظرفشویی ال جی شما بشود. 

راه حل: برای رفع ارور ماشین ظرفشویی ال جی le ابتدا ماشین ظرفشویی را از برق کشیده و بعد از 10 دقیقه مجددا به برق متصل کنید. در مرحله بعدی مطمئن شوید که شلنگ ورودی آب مسدود نشده است و خم نشده است. بهتر از بررسی کنید که  تکه های غذا در قسمت بازوهای پاشش آب گیر نکرده و مانع چرخش بازوها نشده باشند. برای اینکه مطمئن شوید موتور مشکل چرخش دارد یا نه به آرامی با دست آن را بچرخانید و در نهایت بهتر از یک تکنسین تعمیر ظرفشویی ال جی کمک بگیرید. 

ارور ae در ماشین ظرفشویی ال جی

ارور ae ظرفشویی ال جی

یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی کد خطای ae است که به نشتی آب در ماشین ظرفشویی ال جی اشاره دارد. در همه ماشین های ظرفشویی الجی سنسورهایی قرار داده شده است که اگر نشتی آبی در کف ظرفشویی رخ دهد، اطلاع رسانی می‌کند. همچنین اگر در شلنگ تخلیه دستگاه نیز مشکلی به وجود آید دستگاه با نمایش ارور ae ظرفشویی ال جی آن را به مصرف کننده اطلاع می‌دهد.

راه حل: برای رفع ارور ae در ماشین ظرفشویی ال جی در ابتدا شلنگ تخلیه را بررسی کنید. ممکن است مسدود شدن شلنگ تخلیه ظرفشویی موجب نشتی آب شده باشد. یک مورد دیگر که با بروز کد خطای ae در ماشین ظرفشویی ال جی باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد، چک کردن مسیر تخلیه است. اطمینان حاصل کنید که مسیر تخلیه از ابتدا تا انتها باز است و خمیدگی شلنگ یا مورد دیگری وجود ندارد.

ممکن است پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی ددچار مشکل شده باشد که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. همچنین دقت نمایید که ظروفی را که حاوی ذرات درشت غذا است درون ماشین ظرفشویی ال جی قرار ندهید. کاهی با سرریز شدن آب ظروف روی کف ظرفشویی ارور Ae به نمایش در می‌آید. یک نکته‌ای که لازم است به آن توجه کنید این است که آب کف آسپزخانه جمع شده و زیر ظرفشویی نفوذ کرده است و دستگاه آن را نشتی تلقی کرده و ارور AE را به نمایش در می‌آورد. به چیدمان ظروف نیز توجه کنید، تا از سرریز شدن آب جلوگیری به عمل آید.

اگر تمامی موارد بالا را بررسی کردید و مشکلی وجود نداشت و مجددا این ارور ظرفشویی ال جی را مشاهده کردید از یک تکنسین متخصص ال جی کمک بگیرید.

ارور oe در ماشین ظرفشویی ال جی

ارور oe در ماشین ظرفشویی ال جی

ارور oe در ماشین ظرفشویی ال جی به این معنی است که تخلیه آب با خطا مواجه شده است. کد خطای oe در ماشین ظرفشویی ال جی اغلب به این دلیل است که ظرفشویی نمی‌تواند آب داخل را در زمان مناسب و مواقع نیاز خالی کند. عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که شامل: انسداد شلنگ تخلیه، کثیف شدن بیش از حد فیلتر ظرفشویی، گرفتگی چاه فاضلاب، خراب شدن برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی، خرابی پمپ تخلیه و … باشد.

راه حل: برای رفع ارور oe در ماشین ظرفشویی ال جی ابتدا باید فیلتر ظرفشویی ال جی را مورد بررسی قرار دهید. شلنگ ماشین ظرفشویی را از پشت دستگااه جدا کرده و داخل آن را بررسی کنید که مسدود نباشد. همچنین برای اینکه مطمئن شوید مسیر فاضلاب باز است، می‌توانید از یک میله کمک بگیرید. اگر اینن موارد مشکلی ندارد باید به سراغ پمپ تخلیه و سوئیچ شناور ظرفشویی بروید و از یک تکنسین برای عوض کردن آن کمک بگیرید.

ارور ie در ماشین ظرفشویی ال جی

ارور ie در ماشین ظرفشویی ال جی

ارور ie در ماشین ظرفشویی ال جی نشان دهنده این است که ورودی آب دچار مشکل شده است. زمانی که در ماشین ظرفشویی برنامه شستشویی را تنظیم می کنیم با توجه به آن به میزان مشخصی آب نیاز دارد که شستشوی ظروف را انجام دهد. زمانی که آب مورد نیاز دستگاه به اندازه وارد آن نشود، کد خطای ie روی نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود. از جمله دلایلی که ممکن است منجر به بروز ارور ie در ماشین ظرفشویی ال جی شود، انسداد لوله ورودی آب یا خرابی شیر آب ورودی به ظرفشویی است. همچنین اگر فشار آب پایین باشد نیز چنین خطایی بروز می‌کند. خرابی سنسور آب، مشکل در برد الکترونیکی، خراب شدن شیر برقی و میکروسوئیچ نیز باعث به وجود آمدن این ارور در لباسشویی می‌شود.

راه حل: برای رفع ارور ie در ماشین ظرفشویی ال جی بایستی ابتدا چک کنید که شیر ورودی آب باز است و آسیب ندیده است. فیلتر ورودی آب ظرفشویی را مورد عیب یابی قرار دهید و اگر نیاز بود آن را تمیز کنید. یکی از مواردی که در بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی بخصوص در این ارور باید چک کنید، میزان فشار آب است. برای این منظور می‌توانید از یک گیج فشار آب استفاده کنید. اگر این موارد مشکل را برطرف نکرد از یک تعمیرکار برد ظرفشویی ال جی کمک بگیرید. اگر به تعمییر برد نیاز دارید می‌توانید از نمایندگی ظرفشویی ال جی در کرج ما نیز کمک بگیرید. 

ارور ae در ماشین ظرفشویی ال جی

ارور fe ظرفشویی ال جی

در بین ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی، کد خطای FE ماشین ظرفشویی ال جی نشانگر وجود مشکل در مسیر وردی آب است. معمولا این خطا زمانی به نمایش در می‌آید که سنسورهای تشخیص میزان آب ماشین ظرفشویی تشخیص دهد که آب از حد معمول کمتر یا بیشتر است.

راه حل: برای رفع ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی باید یک سری بررسی ها را انجام داد. برای رفع کد خطای fe ظرفشویی ال جی نیز باید در ابتدا شیر آب ورودی را بررسی کنید که مسدود نباشد و در صورت نیاز آن را تمیز کنید. گاهی  ممکن است به دلیل سنگینی و آلودگی آب شیر ورودی دچار رسوب گرفتگی و انسداد شده باشد که باعث بروز خطا در ظرفشویی می‌شود. مورد دیگری که برای رفع ارور fe ظرفشویی ال جی باید به آن توجه شود، چک کردن شلنگ رابط هیدروستات است. بررسی کنید که این شلنگ ترک نخورده باشد یا شل نشده باشد و در صورت آسیب دیدن آن را عوض کنید. طبق روال که برای همه ارورها ممکن است برد نیز دخیل باشد برای این مورد نیز همینطور است. در صورتی که با بررسی موارد بالا مشکل برطرف نشد، برد کنترل را نیز با کمک تعمیرکار عیب یابی کنید.

ارور ce در ماشین ظرفشویی ال جی

ارور یا کد خطا ce در ماشین ظرفشویی ال جی مرتبط با ایرادات موتور ظرفشویی است. زمانی موتور دچار مشکل سیم کشی و چرخش و روتور و غیره می‌شود؛ سیستم عیب یابی هوشمند ماشین ظرفشویی الجی کد خطای ce را نمایش می‌دهد. این ارور معنی یکسانی با کد خطای le در ماشین ظرفشویی ال جی دارد.

راه حل: برای رفع این ارور بهتر است از یک تکنسین تعمیرات ال جی ماهر راهنمایی بگیرید. همچنین می‌توانید موارد زیر را تست کنید. 

  1. دکمه ی روشن و خاموش را بزنید و دستگاه را خاموش کنید.
  2. جریان برق را قطع کنید و 10 ثانیه صبر کنید.
  3. دوباره جریان برق را برقرار کنید.
  4. دکمه ی روشن را بزنید و یک چرخه ی شست و شو را انتخاب کنید.

ارور ne در ماشین ظرفشویی ال جی

ارور ظرفشویی ال جی ne به معنی وجود مشکل در بخش موتور مقسم آب است. کد خطای ne در ماشین ظرفشویی ال جی معمولا زمانی به نمایش در می‌آید که در روند تقسیم و هدایت آب در بازوهای آبپاش ظرفشویی مشکلی پیش آمده باشد. اگر در هر کدام از بخش های پروانه و آبپاش اختلال به وجود آید دستگاه آن را با نمایش ارور به مصرف کننده اطلاع می‌دهد.

راه حل: برای اینکه متوجه بشویم که موتور مقسم آب ماشین ظرفشویی خراب است یا نه، ابتدا باید اندازه مقاومت موتور را اندازه گیری کنیم. در حال نرمال اندازه مقاومت موتور باید عددی بین 12 تا 15 کیلو اهم باشد. اگر خیلی دقیق‌تر بخواهیم اندازه اهم قدرت موتور را اندازه بگیریم باید رویی عدد 13 باشد. اگر عدد نشان دادهه شده روی اهم متر خارج از این بازه باشد نشان دهنده خرابی موتور مقسم آب ماشین ظرفشویی الجی است. اگر در زمینه بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی نیاز به کمک دارید می‌توانید از متخصصان ما کمک بگیرید.

ارور he ظرفشویی ال جی

ارور یا کد خطای he در ماشین ظرفشویی ال جی غالبا به وجود مشکل در مدار گرمایشی دستگاه اشاره دارد. علت بروز ارور he در ماشین ظرفشویی ال جی وجود اختلال در هیتر ظرفشویی بوده که وظیفه گرم کردن آب در حین چرخه شستشو در برنامه های مختلف شستشو را بر عهده دارد. اگر در ظرفشویی آب به درستی و به اندازه‌ای که در برنامه تنظیم شده مشخص شده، گرم نشود دستگاه با کد خطای HE آن را اطلاع می‌دهد.

راه حل: برای رفع ارور he در ماشین ظرفشویی ال جی در ابتدا بهتر است که یک تکنسین برای عیب یابی اقدام کند. در این پروسه بایستی ابتدا اتصالات و سیم کشی های هیتر مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که هیتر ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده باشد یا سوخته باشد باید آن را عوض کنید. باید توجه داشته باشید که سنسور دمای ظرفشویی نیز با بروز این ارور ظرفشویی ال جی عیب یابی شده و از سلامت آن مطمئن شوید. اگر تکنسین تمام موارد را بررسی کرد و مشکل برطرف نشد، احتمال اینکه برد الکتریکی خراب شده باشد نیز وجود دارد.

ارور be ماشین ظرفشویی ال جی

ارور be ظرفشویی ال جی

معمولا ارور be در ماشین ظرفشویی ال جی زمانی رخ می‌دهد که درون دستگاه کف زیادی تشکیل شده باشد. برخی اوقات زیاده روی در استفاده از مواد شوینده می تواند دردسرساز شده و شما را نیازمند خدمات تعمیرات نماید. استفاده از مواد شوینده غیر اورجینال و شوینده هایی که مخصوص ظرفشویی نیستند نیز می‌تواند علت خطای be در ظرفشویی ال جی باشد.

راه حل: برای رفع ارور be ماشین ظرفشویی ال جی توصیه می‌شود که از مواد شوینده مخصوص ظرفشویی استفاده کنید. همچنین با توجه به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود مقدار درست استفاده از مواد شوینده را رعایت کنید. نکته ای که مهم است برای جلوگیری از بروز ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی به آن توجه کنید؛ نحوه چیدمان ظروف است. ظروف را به گونه‌ای بچینید که آب به طور آزادانه درون آن بچرخد. از انجام دادن کارهایی که جلوی اسپری آبپاش را بگیرد پرهیز کنید.

فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی را هر چند وقت یکبار تمیز کنید تا از انسداد آن جلوگیری شود و مانع خروج آب‌های کثیف نشود. همچنین در نهایت پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی را نیز بررسی کنید تا مشکل نداشته باشد. اگر پمپ سوخته یا نیاز به تعمیر دارد از متخصصان نمایندگی ال جی کرج ال جی تک سرویس برای رفع آن کمک بگیرید.

ارور fe ظرفشویی ال جی

ارور fe ظرفشویی ال جی به انسداد مسیر ورودی آب در ماشین ظرفشویی های الجی اشاره دارد. همچنین زمانی که آبگیری ماشین ظرفشویی بیش از حد نرمال صورت بگیرد نیز کد خطای fe ماشین ظرفشویی ال جی را روی صفحه نمایش مشاهده می کنید. معمولا زمانی که شیر برقی ماشین ظرفشویی الجی خراب شده باشد و به درستی کار نکند، می تواند عامل نمایش این ارور fe در ماشین ظرفشویی ال جی باشد. در مواردی هم ممکن است علت ارور fe در ظرفشویی ال جی خراب شدن برد الکترونیکی باشد.

راه حل: برای رفع ارور fe ظرفشویی ال جی بایستی مواردی که باعث به وجود آمدن این کد خطا شده اند را رفع کرد. یعنی اگر مشکل از شیر برقی ظرفشویی ال جی است آن تعویض کنید. یا اگر سنسور هیدروستات خراب شده است بهتر است که از یک تکنسین تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی در منطقه خود بخواهید که این مشکل را برایتان برطرف کند. 

همچنین کل مسیر لوله ها و شلنگ متصل به ماشین ظرفشویی نیز بهتر است بررسی شود تا پیچ خوردگی یا ترک نداشته باشد. نمایندگی تعمیر ظرفشویی ال جی در شمال تهران به صورت شبانه روزی در خدمت شماست.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *